Tjena!
Jag har alldeles nyligen skaffat mig en
Pontiac bonneville -65 där kupéfläkten
Vägrar fungera. De är ytterst lite blås
Eller inget alls, värmen verkar också gett upp. Vad kan detta bero på? Har knappat på allt jag kan tänka mig men problemet verkar inte vara så simpelt! haha! Jag eftersöker också ett elschema till bonneville 65an, någon som råkar sitta på ett sånt? Maila isåfall mig på su.wedholm@gmail.com!
Annons
Re: Fläkt/värmeprob bonneville -65
2Min fläkt fungerade heller inte.. Köpte båda reläena samt en ny fläktmotor men räckte, för mig, att byta reläena. De sitter bredvid varandra på torpedväggen ( firewall på svenska? ) bakom fördelaren ungefär.
Jag har heller ingen värme i min. Vad det kan bero på, tjaa.. Stopp i värmepaketet eller nånannanstans på vägen. Finns säkert 1000 anledningar till detta..
Jag har heller ingen värme i min. Vad det kan bero på, tjaa.. Stopp i värmepaketet eller nånannanstans på vägen. Finns säkert 1000 anledningar till detta..
3Om ni har AC-bilar kolla om vakuumslangen till värmereglagen är kopplad.
Om inte, så är luckorna stängda och då kommer ingen värme till kupén
Om inte, så är luckorna stängda och då kommer ingen värme till kupén
4Har en AC bil med bortkopplad AC. Finns det någon som kan lägga in en bild på var slangen från torpedväggen skall kopplas in i motorutrymmet för att värmen skall funka igen?
5Du kan tillfälligt sätta ett T på slangen som går till vakuumklockan på fördelaren och sätta slangen till värme-reglagen dit.
Under tiden så beställer du en N188G, som är en ihålig fästskruv till förgasaren som slangen kan kopplast till, från http://www.amesperf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Under tiden så beställer du en N188G, som är en ihålig fästskruv till förgasaren som slangen kan kopplast till, från http://www.amesperf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
6Ahhh precis en sån skruv har jag redan. Då ska jag prova att koppla ihop där o se om det blir värme sen då