har fått problem med att lufta bromsar får ut all luft ur bromsarna fram men inget bak och det kommer väldigt lite luft eller vätska . pedalen tar ju ganska långt ner (inte i botten) trummor runt om och servo alla slangar ,cylindrar och rör är bytta huvud bromscyl 2ggr trodde att den var boven har lurat pä fördelnings block och bakre slang bleedade huvudbroms cyl innan ej (ej den första) några ideer
mvh myggan
Annons
Re: bromsar gto-67
2Har du luftat huvudbromscylindern lös, i skruvstädet, innan du monterat den i bilen, enligt "boken"?
Om du öppnar nipplarna i bak, med locket på huvudcylindern av, rinner det då ut vätska efter ett tag?
Om du öppnar nipplarna i bak, med locket på huvudcylindern av, rinner det då ut vätska efter ett tag?
3Ja jag luftade cylindern löst enligt anvisningarna efter som jag inte lyckades med den första cyl .tycker det kommer lite för lite vätska har en Chevelle med samma mod av cyl dock ej Servo i övrigt samma typ av system och på den så om minnet ej sviker så kommer det mer vätska om man bara
Släpper luftnippeln
Släpper luftnippeln
4Är det original bromsar på bilen?
Är det trummor runt om eller skivor fram?
Original sitter det 4-kolvs ok på den om den är utrustad med skivor!
Har den original skivor fram sitter det en bromsförstärkare vid huvudbromscylindern som har en "knapp" i bakkant som skall hållas in vid luftning.
Kanske kan vara detta som är problemet!
Håkan
Är det trummor runt om eller skivor fram?
Original sitter det 4-kolvs ok på den om den är utrustad med skivor!
Har den original skivor fram sitter det en bromsförstärkare vid huvudbromscylindern som har en "knapp" i bakkant som skall hållas in vid luftning.
Kanske kan vara detta som är problemet!
Håkan
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se
http://www.americano.se
5tack för era råd fixade sig efter lån av en vaccium pump för att ilte hjälp i gång sedan luftade vi på vanligt sätt
den första cylindern var inte ok fick inte igång den men nu har jag bromsar
mvh myggan
den första cylindern var inte ok fick inte igång den men nu har jag bromsar
mvh myggan