Hello, håller på att renovera lådan medan jag väntar på delar till motorn, upptäckte att på insidan av sprängkåpan var det skrivit "F 15-16-17 shot"
Någon som vet vad det betyder? Får en känsla av att lådan blivit renoverad förut, bilen är en helt original Bonneville lågmilare.
//Peter
Annons
Re: Automalåderenovering
2Någon som vet vad man använder för att få ur centersupport bulten? Vanlig hylsa är för grov.
3Jag brukar använda en vanlig, dock tunnväggig, 12-kants hylsa.
Går ju att slipa ner YD på en tjockväggig också.
Går ju att slipa ner YD på en tjockväggig också.
4Hej, fått ur allting ur lådan och ska börja montera ihop allt igen med ett master rebuildkit, har Cliff Ruggles bok (som är bra) men enligt den så är det ett antal "bushings" som ska bytas men i mitt kit finns det bara två, ett med oljekanaler och ett helt slätt.
Fanns inga instruktioner med kitet, inte ens en lista av innehållet så nu vet jag inte var de två bushings som var med ska sitta, vad brukar ett masterkit innehålla?
Lådan fungerar i övrigt utmärkt men när den var kall tyckte jag den var onormalt "seg", därför ville jag gå igenom den när jag ändå hade motorn ur.
Med vänlig hälsning
Peter
Fanns inga instruktioner med kitet, inte ens en lista av innehållet så nu vet jag inte var de två bushings som var med ska sitta, vad brukar ett masterkit innehålla?
Lådan fungerar i övrigt utmärkt men när den var kall tyckte jag den var onormalt "seg", därför ville jag gå igenom den när jag ändå hade motorn ur.
Med vänlig hälsning
Peter
5Normalt brukar det följa med en bussning till bakre struten och en till oljepumpen, där turbinens "hals" går in i pumpen.