Hej, är det någon som vet vad det ska va för färg original på styrservoklockan till Bonneville -68?
//Peter
Annons
Re: Färg på styrservoklocka
3Förmodar att du menar styrservosnäcka? En del hävdar "natural grey" andra att det ska vara sidenmatt svart med locket olackat.Bultar svarta.Men som sagt,detta är omtvistat.Beror lite på vilken fabrik som byggde bilen.
4Nej det är inte snäckan jag menar utan vacumklockan på torpeden (va sjutton heter den?). Den har ett ytligt lager med ytrost men ser som den kan ha varit guldfärgad?
5Bromsservo. Tror inte den var lackad från fabrik?
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
6Jag har sett förzinkade bromsservo-klockor (1966 eller tidigare) och guld-kadmierade (1967 eller senare).
De guld-kadmierade tycks rosta fortare än de förzinkade.
Bromsservo-klockan var aldrig lackad från fabrik.
De guld-kadmierade tycks rosta fortare än de förzinkade.
Bromsservo-klockan var aldrig lackad från fabrik.
7Ser nu att jag hade skrivit styrservo (idiot) menade naturligtvis bromsservo. Tack för svar, får försöka hitta någon passande färg då
8Jag vet att det finns färg som är till för att måla bromsservoklockor och andra föremål för att dom ska se guldkadmierade ut.
Det såg ganska krångligt ut, två st olika färger målades på i en viss ordning har jag för mig.
Har för mig att jag läste det i en biltidning för länge sedan.
Håkan
Det såg ganska krångligt ut, två st olika färger målades på i en viss ordning har jag för mig.
Har för mig att jag läste det i en biltidning för länge sedan.
Håkan
9Jag använde en vanlig sprayburk med någon guldfärg till Volvo som blev ganska orginallikt.