Annons

Re: Pontiac 428 (borrad .030), hästkrafter? Beteckning?

31
Det här med datum märkning är kanske inte så viktigt för dom flesta.För de som bygger bilen "original/korrekt" är dessa datum avgörande.För fabriken var det väldigt viktigt,fick man en produktions störning under skiftet kunde man gå in och se när det hände.Det står bland annat på topparna D eller N= DAY/NIGHT(skift).Ibland har man även klockslag stansad/gjuten på produkten.Man gjorde alltså inte detta för att det var roligt eller hade för lite att göra.
Annons

34
hej allihopa jag har varit ner till han som har byggt denna motor jag har ifråga satt honom varför han har monterat en sån kam i den här motorn jag påminde honom om att den kammen bara ställer till en massa spikningar den är ju gjord för en motor med mindre kompförhållande.då gick han bara jag fick ingen kommentar. Den här motorn behöver en 068 kam och ett 97999068 iinsug och en orginal fugge då blir det krut i den igen.

35
Har varit och tittat på din motor och frågat han varför han hadde monterar i denna kamaxel i en motor som har för högt kompförhållande då gick han bara. Han borde kunna det han gör han måste ha haft hjärnsläpp då han satta i den där kammen hadde en lika dan i min gto som jag spikade sönder så att en stake gick av den hadde GBG performance i Göteborg monterat i bilen jag viste inte att dom hadde bytt kam i motorn fick reda på det när motorn var trasig den borde gå bra med en 068 kam och ett orginal insug 9799068 och en orginal förgasare då blir det nog krut i bilen igen.