nån som har bild(er) på vart man ska borra och vilken kula samt fjäder som ska plockas bort ?! ...
MYCKET tacksam för snabbt svar
// Niklas
så jag tänkte mest att eftersom denne allvetande guru säger att ett shiftkit är onödigt när man kan göra detta enklare ingrepp på lådan.En frisk TH400 behöver inget "shift kit". Bortkastade pengar.
Om du ändå vill göra nå´t speciellt med den så använd 1970 års RamAir specifikationer för den, bygg den som en PD-kodad låda.
Det handlar om att borra ett par hål i ventilhusplåten, samt ta bort en ackumulatorfjäder samt ta bort en fjäder vid modulator kolven.
Governoren som styr fullgasväxlingarna får du även räkna med att modifiera vid utprovning av denna.
Gissar att lösa packningar kostar ca 150kr så det blir nästan samma peng i slutändan. Monterade B&M´s shiftkit i min TH350-låda i våras, lättmonterat och fungerar kanonbra. Men det är ju skillnad om du ska renovera hela lådan?gto66 skrev:mr judge skrev såhär till mig i en annan tråd jag har.så jag tänkte mest att eftersom denne allvetande guru säger att ett shiftkit är onödigt när man kan göra detta enklare ingrepp på lådan.En frisk TH400 behöver inget "shift kit". Bortkastade pengar.
Om du ändå vill göra nå´t speciellt med den så använd 1970 års RamAir specifikationer för den, bygg den som en PD-kodad låda.
Det handlar om att borra ett par hål i ventilhusplåten, samt ta bort en ackumulatorfjäder samt ta bort en fjäder vid modulator kolven.
Governoren som styr fullgasväxlingarna får du även räkna med att modifiera vid utprovning av denna.
// Niklas
Peje skrev:Så denna modifiering var original på 1970 års PD lådor? Likadant med 68 års PQ samt 69 års PQ?
det var ett duktigt arbete, inget jag hinner få ihop denna vinter hur som helst :/ alldeles för mycket annat som tar massa tid då jag vill ha bilen körklar i vår.Niklas, så här gjorde jag på min:
TH400 70PW
ALLOMATIC LAMELLER
PLATTA STÅLSKIVOR I INTERMEDIATE + DIREKTTRUMMAN
DIREKTTRUMMAN HAR 1 TUNN + 4 TJOCKA STÅLSKIVOR
FORWARDTRUMMAN HAR 1 VÅGIG + 3 TUNNA + 1 TJOCK
ALLA FJÄDRAR OCH TÄTRINGAR ANVÄNDS I TRUMMORNA
1-2 SECONDARY ACCUMULATOR FJÄDER ANVÄNDS EJ
2:ND CLUTCH FEED 2,8MM / 0.110"
3:RD CLUTCH FEED 3,2MM / 0.125"
Du måste dock kika i Service Manualen för att se var grejorna sitter!
ja då var det väl lika fan onödigt att INTE beställa hem ett sånt kit då tiden och orken inte räcker till med helrenovering i vinterGissar att lösa packningar kostar ca 150kr så det blir nästan samma peng i slutändan. Monterade B&M´s shiftkit i min TH350-låda i våras, lättmonterat och fungerar kanonbra. Men det är ju skillnad om du ska renovera hela lådan?
Återgå till "Motor / Drivlina"