// Niklas
Annons
Re: Tunelram.
2Ska du köra ren dragracing så är det ypperligt.
På gatan,nej.Lågvarv/mellan register är kasst.Men imponator effekten vid korvkiosken är total.
På gatan,nej.Lågvarv/mellan register är kasst.Men imponator effekten vid korvkiosken är total.
3ja det är väl just gatan bilen ska brukas på. synd att det är så kasst på lågvarv å mellanregister. ser så förbaskat brutalt ut i mina ögonPeje skrev:Ska du köra ren dragracing så är det ypperligt.
får kanske bli en korvkioskimponator då jag inte har den värsta motorn monterad under huven ännu
// niklas
GTO66
4Det är så kaxigt med tunnelram
På den här sitter ett Doug Nash Magnesium med dubbla 660 Holly 

6meeeeen å andra sidan vill man ju kanske hellre ha en bil som går bra å köra å inte något som låter å ser ut å vara mordtuff men inte går värre än gammelfarmors ford fiesta ..
// Niklas
// Niklas
GTO66
8hade jag ägt ett hade jag haft det monteratFräääääänt!Har du ett att sälja?
// Niklas
GTO66
9Har inte testat tunnelram (ännu) men har kört med Offenhauser 360 Degree Dual Quad High-Rise i många år och det funkar väldigt bra på ett förhållandevis brett register, motorn är bromsad från 2700-6000rpm och det saknas inte vrid någonstans.
Nu är min motor inte riktigt standard men inte någon värsting heller, det är ju alltid frågan om vad som lirar...
Nu är min motor inte riktigt standard men inte någon värsting heller, det är ju alltid frågan om vad som lirar...
10ja det är väl jävligt sant det att man får väl bygga motorn så allt fungerar ihop, så ett tunnelram lär man då kunna bygga efter att funka på gatan bara man är lite förjävlig å filurar lite på hur motorn ska byggasTorpedo-47 skrev:Har inte testat tunnelram (ännu) men har kört med Offenhauser 360 Degree Dual Quad High-Rise i många år och det funkar väldigt bra på ett förhållandevis brett register, motorn är bromsad från 2700-6000rpm och det saknas inte vrid någonstans.
// Niklas
GTO66