Hej.
Har problem med att tempen ligger högt, ca210f vid landsvägskörning och ända upp mot 240f vid smygkörning. Vet att tempen steg något när jag bytte från 2,5" till 2" avgassystem + long branch men går det att kolla funktionen på något sett på thermo clutch kopplingen? Är 2" avgassystem för klent till en -67 F-bird 400 orginal förutom 744 kammen?
Annons
Re: Thermo clutch?
2Vad är det för status på kylare och kylarlock?
Fläktkåpa?
50/50 glykol/vatten?
En ny thermoclutch kostar ingen förmögenhet, och är den gamla en 40-50 år gammal original så kanske det ändå är dags att byta den som ett led i felsökningen?
Fläktkåpa?
50/50 glykol/vatten?
En ny thermoclutch kostar ingen förmögenhet, och är den gamla en 40-50 år gammal original så kanske det ändå är dags att byta den som ett led i felsökningen?
3Kylaren och kylarlocket är förmodligen från -67, har tänkt att lämna iväg kylaren på renovering nu i vinter så man kanske skulle ta och investera i ett nytt lock oxå då.. kylarkåpan sitter där den ska sitta. Var mest nyfiken om man kunde se om thermo clutch kopplingen var kry eller ej.. kanske lika bra att byta den med. Glykol har jag i den.. vad tror du om avgassystemet på den, är 2" i minsta laget eller ska det räcka? Är typ orginalstuk med ljuddämparen på tvären framför bakaxeln. Kändes som att den gick sämre men det kan ju bero på att den går så tyst nu.
4Ok, ett nytt kylarpaket brukar göra underverk!
2" räcker långt, så det är inget bekymmer.
Ljudnivån och avgasläckage får många att tro att bilen blir snabbare, sanningen är oftast tvärtom?
2" räcker långt, så det är inget bekymmer.
Ljudnivån och avgasläckage får många att tro att bilen blir snabbare, sanningen är oftast tvärtom?
5Fint, då stryker jag avgassystemet från "att köpa" listan å lägger pengarna på bakaxeln ist, Synd ja inte han med din utvxl du annonserade för ett tag sen Judge