Hej på er!,
Är det någon som har koll på vart de olika jordflätorna satt monterade på en LeMans / GTO - 1966?
Jag har köpt en sats om 3 flätor.
Jag har förstått att en skall sitta mellan tändspolekonsolen och torpedväggen. En mellan höger innerskärm och ramen, men vart skall den 3:e sitta?
Skall det finnas något mellan ramen och motor/växellåda, eller hur är ramen annars jordad?
Mvh. Peter Tillman
Annons
Re: Jordflätor
2Ramen är jordad på innerskärmen, som du skrev.
Den du saknar ska sitta baktill på förarsidans topp och till brandväggen.
Den du saknar ska sitta baktill på förarsidans topp och till brandväggen.
4Jag har mellan innerskärm och ram samt mellan topp och torped.Skall det vara 3st jordflätor även på 69:orna?
5Hej,
För några dagar sedan surfade jag runt på olika forum och såg en bild på den 3:e jordflätan och den gick mellan förarsidans topp och torpedväggen.
Jag letade i det området på min bil, men hittade inga skruvhål i torpeden så jag drog slutsatsen att denna fläta aldrig monterats på min bil.
På något annat ställe har jag bestämt läst om en jordfläta mellan passagerarsidans topp i framkant (vid konsolen till värmeslangen) och framaxelbalken.
Vi får betrakta detta som ganska osäkra uppgifter, men det kanske hjälper till något.
Mvh. Peter Tillman
För några dagar sedan surfade jag runt på olika forum och såg en bild på den 3:e jordflätan och den gick mellan förarsidans topp och torpedväggen.
Jag letade i det området på min bil, men hittade inga skruvhål i torpeden så jag drog slutsatsen att denna fläta aldrig monterats på min bil.
På något annat ställe har jag bestämt läst om en jordfläta mellan passagerarsidans topp i framkant (vid konsolen till värmeslangen) och framaxelbalken.
Vi får betrakta detta som ganska osäkra uppgifter, men det kanske hjälper till något.
Mvh. Peter Tillman