Annons

Defekt svängningsdämpare ??????

1
Jag har en 66a 389 som är i bra skick det är nya motorkuddar och växellådskudde men jag känner lite vibrationer främst på låga varv. Det känns väl om jag inte kör särskilt fort och det blir lite uppför och jag ger lite gas och motorn får ta i och jobba lite mer då kan man känna lite vibrationer. Det är inga våldsamma men dom känns litegrann Nu undrar jag om det kan bero på svängningsdämparen. Hur beter sig bilen om den börjar bli dålig ? och oman måste byta den var kan man få tag på en sån

Med vänlig hälsning Grizzan
Annons

Re: Defekt svängningsdämpare ??????

4
Grizzly skrev:Någon som vet var man kan få tag på svängningsdämpare och vilken fabrikat man skall välja för det verkar finnas många olika Med vänlig hälsning Grizzly
Här kan du köpa en renoverad 2-delad orginaldämpare: http://www.damperdoctor.com/Merchant2/m ... y_Code=PON" onclick="window.open(this.href);return false;

Köpte min GM orginaldämpare av Håkan S här på forumet men det var den nya modellen från -68 och upp. Jag är också lite osäker på om orsaken till vibrationerna är dämparen...
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

5
Håkan S bör väl veta om det finns.Hur känns vibrationerna? Känns det i golvet brukar det vara knutkors,men det är oftast i högre hastigheter.Jag har bytt 3st svängningsdämpare på GTO:n.Hade inga vibr men dämparen började wobbla och då är det över.Jag köpte GM Original made in India!! USA tillverkat är ovanligt idag..

7
Peje skrev:Håkan S bör väl veta om det finns.Hur känns vibrationerna? Känns det i golvet brukar det vara knutkors,men det är oftast i högre hastigheter.Jag har bytt 3st svängningsdämpare på GTO:n.Hade inga vibr men dämparen började wobbla och då är det över.Jag köpte GM Original made in India!! USA tillverkat är ovanligt idag..
Är rätt säker på att det står "Made in USA" på min nya GM-dämpare? Jag kanske hade tur och fick en som legat på lager länge ;) Men som du säger så är många delar "Made in Asien" tyvärr. Läste att en del tillverkare skriver "Made in USA" på kartongen för att kartongen är tillverkad i USA, delen i kartongen kan komma från andra sidan jordklotet...
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP