Har en 389 som jag funderar att sätta på en edelbrock på Är det vettigt eller är det bättre att renovera orginalet? Och om man väljer edelbrock är det mycket man måste göra om jag tänker på gasreglage och vaccum o.dyl. Jag kan väl säga att notorn är renoverad och i övrigt i bra skick
Mvh Grizzan
Annons
Re: Vilken förgasare till 389 an skall jag välja???
2Vad har du för förgasare nu,vad heter den och vilka nummer har den?
ÄR den korrekt,tveklöst före Edelbrock.
ÄR den korrekt,tveklöst före Edelbrock.
Re: Vilken förgasare till 389 an skall jag välja???
3Du har alltså en original-förgasare som Pontiac i alla avseenden anpassat till motorn?
Det är alltid en dålig ide´att byta ut en original-förgasare mot en billig lågpressgjuten kopia på en eftermarknads Carter Competition förgasare som i sin tur är en kopia på en Cheva Carter AFB som fungerade bra på en liten Cheva V8, men som aldrig kommer att göra en stor vridstark Pontiac V8 (eller dess ägare) glad?
Bara det att den är blank borde avskräcka?
Eller som jänkarna själva säger, "if it don´t work, chrome it!"
Alltså, renovera originalet!
Det är alltid en dålig ide´att byta ut en original-förgasare mot en billig lågpressgjuten kopia på en eftermarknads Carter Competition förgasare som i sin tur är en kopia på en Cheva Carter AFB som fungerade bra på en liten Cheva V8, men som aldrig kommer att göra en stor vridstark Pontiac V8 (eller dess ägare) glad?
Bara det att den är blank borde avskräcka?
Eller som jänkarna själva säger, "if it don´t work, chrome it!"
Alltså, renovera originalet!