Annons
Annons

Re: styrväxel

6
Hoppsan , en kille utan humor?

Jag ber om ursäkt för att jag drog ett skämt.
Tyckte det var ganska oskyldigt, men du kanske inte förstod skämtet?
Jag ska aldrig skämta med dig mer!

Men att skaffa en service manual till din bil och årsmodell var inget skämt.
I den så kan du lära dig det mesta om din bil som du behöver veta.

Men som du sa, så verkar det ju inte vara så svårt, så du grejar det säkert utan manual.

Och självklart ska du återkomma med om hur det funkar, om du nu inte känner dig alltför kränkt utav mitt skämt?
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

7
Jag renoverade styrsnäckan på min Firebird, och jag tror att snäckan på den är snarlik en GTO-snäcka. Jag kommer inte ihåg att det var några större svårigheter med lagren, osv.

Ett tips: de lösa kulorna i snäckan har två olika dimensioner. I verkstadshandboken stod det att varannan kula skulle vara silverfärgad och varannan svart när man stoppar i dem i kulmuttern. I min snäcka kunde man dock inte se någon skillnad på färgen på kulorna, men det skilde några hundradels millimeter i storlek på dem, så jag fick sortera upp dem så jag kunde stoppa i varannan stor och varannan liten kula istället.
1969 Pontiac Firebird 400
1966 Chevrolet Corvair Monza

8
Fan vad gott när folk kan svara på bra grejer tusen tack Ronnie med dina kulor guld värd tack.Och nu du The judge det var fan inte kull när alla dessa kullor rasa över allt och så har man tagit några öl också och så kommer du med en dum kommentar ta två .har du verkstadshandbok till gto -70 eller vet du vart det finns skål på er men gött med svar :D

14
Som jag säger är detta en hjälp sida eller en skämt sida när man vill ha hjälp för en gång skull när man har hittat ett bra pontiac forum men men vad man kan ta fel. men tack för alla andra kommentarer. hoppas att inte jag har pajat eran skämt sida här Lejon och The Judge ha en bra dag på er alla ;)