Vad kan det bero på? Ställde in bilen i November utan problem sedan blev det så här vid starten.
Jag är lite nere så gissningar betackar jag mig för. Men dom som kan veta varför eller trolig orsak så svara så är jag tacksam!
Annons
Re: Har någon varit med om detta vid första uppstart!
2Vad har hänt? Jag missar felet på bilden!
/
Andreas
Andreas
4Usel kvalitet på lyftare!
Finns ingen annan rimlig förklaring om allt annat är OK?
Men om man ändå ska dra till med en gissning så har du använt för tjock olja som inte kommit ut till smörjpunkterna i motorn i tid, om lyftarna börjar kärva i loppen och ventilfjädrarna inte hänger med p.g.a. att det går trögt för lyftarna, så kan nocken på kammen slå sönder infästningen för rullen på lyftaren om den inte följer nocken hela vägen......
Finns ingen annan rimlig förklaring om allt annat är OK?
Men om man ändå ska dra till med en gissning så har du använt för tjock olja som inte kommit ut till smörjpunkterna i motorn i tid, om lyftarna börjar kärva i loppen och ventilfjädrarna inte hänger med p.g.a. att det går trögt för lyftarna, så kan nocken på kammen slå sönder infästningen för rullen på lyftaren om den inte följer nocken hela vägen......
5Jag kör på Castrol men viskos
itete hållar jag på ! Lär ialfall köra på 10-30hädan efter!
6är det Crane cams lyftare?
hade sånna i min cbb och där fick man slipa av nån tiondels mm på kragen på sidan mot blocket då de skavde emot lite kan du haft samma fenomen?
hade sånna i min cbb och där fick man slipa av nån tiondels mm på kragen på sidan mot blocket då de skavde emot lite kan du haft samma fenomen?
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
7Fan va trist, jag kör på competition cams rull-lyftare...
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..