TR 255 5858 PN BDY
12A U57M20
Vad får ni ut av detta???
Bilen är en GTO 70 coupe..
Annons
Re: Hjälp att identifiera färgkod mm.
2TR 255 betyder att bilen kom med "Medium Saddle" inredning.Mac skrev:TR 255 5858 PN BDY
12A U57M20
Vad får ni ut av detta???
Bilen är en GTO 70 coupe..
5858 PN BDY betyder att bilen var lackerad i "Granade Gold" både på uppsidan och nersidan, alltså inte utrustad med vinyltak.
12A betyder att bilen tillverkades den 12 Januari 1970.
U57M20 vet jag inte om någon har klurat ut vad det betyder...
Kanske någon med mer kunnande kan berätta!
Mvh
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se
3TR 255 = Saddle Typ beige/brun
PN BDY 5858 = Granada Gold
Haha
Håkan hann före.....
PN BDY 5858 = Granada Gold
Haha
412A betyder att karossen är tillverkad/färdigställd första veckan i December 1969.
U57 och M20 är U.P.C. koder på Body Plate som kräver insatser av karosstillverkaren Fisher innan bilen hamnar på på bandet för slutmontering.
U57 är Stereo Tape Player och M20 är 4-växlad manuell, Wide Ratio.
Är din bil tillverkad i Oshawa, Canada?
U57 och M20 är U.P.C. koder på Body Plate som kräver insatser av karosstillverkaren Fisher innan bilen hamnar på på bandet för slutmontering.
U57 är Stereo Tape Player och M20 är 4-växlad manuell, Wide Ratio.
Är din bil tillverkad i Oshawa, Canada?
5Haha ni är bara för grymma!!
Jaadu Judge räknade du med svar på den!? På översta raden finns följande:
ST 70 24237 OS607307
Okej Granada Gold alltså, verkar vara den näst vanligaste tyvärr. Hur fan kan man välja guld el koppar? Eller vad säger du Håkan?
Ser guldfärg nu när jag börjat slipa bort lite svart högt upp i motorrummet på skärmarna. Annars är bilen vinröd idag och har fortfarande inte fått ny lack som jag tjatat om i ett år.
Tusen tackar för rolig info!
Jaadu Judge räknade du med svar på den!? På översta raden finns följande:
ST 70 24237 OS607307
Okej Granada Gold alltså, verkar vara den näst vanligaste tyvärr. Hur fan kan man välja guld el koppar? Eller vad säger du Håkan?
Tusen tackar för rolig info!
6Man lär sig något nytt varje dag! 
Fick hjärnsläpp om byggdatan... kan ju bero på att min bil har 2B...
Markus: Jag tyckte inte Palomino Copper var den snyggaste färgen på GTO 1970 när jag köpte min men den blir bara snyggare och snyggare.
Den bil jag har tycker jag skall ha originalfärgen men alla lacker ju sina bilar så man själv trivs med dom!
Håkan S
Fick hjärnsläpp om byggdatan... kan ju bero på att min bil har 2B...
Markus: Jag tyckte inte Palomino Copper var den snyggaste färgen på GTO 1970 när jag köpte min men den blir bara snyggare och snyggare.
Den bil jag har tycker jag skall ha originalfärgen men alla lacker ju sina bilar så man själv trivs med dom!
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
7Ja jag bara skojade som du förstod
.
Ni som har varit med ett tag, är det någon av originalfärgerna som ni märkt ofta står lite högre i pris eller är de bara skicket som avgör?
Ni som har varit med ett tag, är det någon av originalfärgerna som ni märkt ofta står lite högre i pris eller är de bara skicket som avgör?
8Den färg som håller bilens värde högst är färgen som bilen kom med från fabrik och som stämmer med Body Plate, detta är oomtvistat.
Det är såpass mycket jobb att lacka om en bil att man lika gärna kan göra det rätt från början så slipper man ångra sig sedan?
En nylackad bil med korrekt färg uppskattas högst och originalkulörerna, utvalda av Pontiac, var ALLA fina.
Lackade om en guldfärgad (originalmatt) Cutlass 66:a med vit inredning till vit (det var modernt då) på 80-talet, sedan såg jag en likadan bil i nylackad original-guld, den var sååå j*vla läcker!
Gissa om jag ångrade min vita lack?????
Man lär så länge man lever!
Det är såpass mycket jobb att lacka om en bil att man lika gärna kan göra det rätt från början så slipper man ångra sig sedan?
En nylackad bil med korrekt färg uppskattas högst och originalkulörerna, utvalda av Pontiac, var ALLA fina.
Lackade om en guldfärgad (originalmatt) Cutlass 66:a med vit inredning till vit (det var modernt då) på 80-talet, sedan såg jag en likadan bil i nylackad original-guld, den var sååå j*vla läcker!
Gissa om jag ångrade min vita lack?????
Man lär så länge man lever!
9Du skulle ha frågat mig jag hade sagt original!
Finns de nån här på forumet som har en pontiac i Granade Gold, för det är svårt att få en uppfattning genom rn lite skärm..??! antagligen inte)
Finns de nån här på forumet som har en pontiac i Granade Gold, för det är svårt att få en uppfattning genom rn lite skärm..??! antagligen inte)
11Säkert men det finns ju inga i närheten som säger att dom har en.. Få väl åka till elmia i påsk och hoppas det finns ett hav pontiacs i hela färgskalan i den rätta hallen!